Ofte stilte spørsmål

Sist oppdatert: 10. august 2017.

Vi får mange henvendelser, og her finner du noen av de spørsmålene mange stiller oss.

Hvor finner jeg informasjon om hvem som er styremedlemmer?

Skriv inn navn eller organisasjonsnummer i feltet «Foretakssøk» til høyre her på siden, så vil du finne informasjon om hvem som sitter i styret.

Hvordan skaffer jeg en firmaattest for mitt eget selskap?

I Altinn får du gratis tilgang til firmaattester og andre produkter på ditt eget selskap.

Trenger du attester på andre selskap, kan du bestille dette i nettbutikken vår. Produkter som leveres elektronisk er  nå gratis, mens produkter som sendes ut via post er gebyrbelagt.

Jeg skal melde inn nye styremedlemmer. Hvordan gjør jeg dette?

For å endre styresammensetningen, må du sende inn Samordnet registermelding. Skjemaet forteller deg hva du må fylle ut og hvilke vedlegg som kreves. For å sende inn skjemaet, må du være innlogget som privatperson.

Vi skal ikke lenger ha revisor, hvordan melder jeg dette?

Skal du melde fravalg av revisjon til Foretaksregisteret i år? Da må du sende inn Samordnet registermelding.

Les mer om fravalg av revisjon på våre nettsider.

Hvordan endrer jeg adresse på mitt organisasjonsnummer?

For å endre adressen, må du sende inn Samordnet registermelding. Skjemaet forteller deg hva du må fylle ut og om vedlegg kreves. For å sende inn skjemaet, må du være innlogget i Altinn som privatperson.

Hvor finner jeg fakturaen ved registrering i Foretaksregisteret?

Fakturaen blir sendt direkte til din meldingsboks i Altinn. På vår informasjonsside om faktura direkte i meldingsboksen, kan du lese mer om hvordan dette fungerer.