Språk
Søk
Meny

Søk


Velg språk



Bokmål

Alt innhold er tilgjengelig på bokmål

Nynorsk

Noko av innhaldet er tilgjengeleg på nynorsk

Hvordan sjekke status på din sak

Sist oppdatert: 7. august 2019 .

Status på din innsendte melding kan som regel finnes i innboksen i Altinn.

Er meldingen min kommet fram? Når blir den behandlet? Vi kan ikke si deg eksakt når meldingen din vil være ferdigbehandlet, fordi det er avhengig av innkommet saksmengde. Vi oppdaterer våre saksbehandlingstider flere ganger daglig. Her kan du se hvor lang saksbehandlingstiden er akkurat nå.

Har du sendt inn meldingen elektronisk via Altinn, vil du få tilbakemelding i «Innboksen» i Altinn så snart meldingen er ferdigbehandlet.

Meldinger som er mottatt og ligger til saksbehandling

Ved å følge stegene vist nedenfor kan innsender av meldingen sjekke status ved å gå til innboksen i Altinn. For å finne meldingen må du representere deg selv som privatperson.

Klikk på meldingen du finner i innboksen:

Skjermbilde innsendt melding

Meldingen utvider seg, og du kan deretter klikke på lenken «Åpne skjema» i meldingen:

Skjermbilde åpne skjema

Nå kan du se hvor meldingen ligger i saksbehandlingsprosessen. I bildet under kan du se at meldingen ennå ikke er sendt til Brønnøysundregistrene, men at den er sendt til signering i Altinn. Når alle har vært inne og signert elektronisk, så går meldingen inn til saksbehandling.