Vær oppmerksom på svindelforsøk
Svindelforsøk på e-post
Flere har i det siste mottatt e-post med emne «Nye sikkerhetskrav», der Altinn-brukere blir oppfordret til å verifisere kontoen sin på grunn av nye sikkerhetskrav hos Brønnøysundregistrene. Ikke trykk på lenken, det er svindel!
Skjermbilde av e-posten:

Bedrageriforsøk på telefon
Det skjer ganske ofte at aktører ringer deg som nettopp har registrert eller endret opplysninger i registrene våre.
De som ringer gir inntrykk av at de ringer fra oss og tilbyr tjenester knyttet til for eksempel enkeltpersonforetaket ditt. Ikke takk ja – det kan være forsøk på bedrageri.
- Vi tar aldri kontakt med deg på telefon, sms eller e-post og spør om kredittkortinformasjon, kopi av pass, førerkort eller kontonummer.
- Skal du registrere noe eller endre opplysninger i registrene våre, må du være logget inn via ID-porten med Bank-ID.
Er du usikker på om det er Brønnøysundregistrene som har kontaktet deg, ta kontakt med kundeservice hos oss.