Reelle rettshavarar
Sist oppdatert: 16. juli 2025.
Verksemder og andre juridiske personar kan nå registrere opplysningar om reelle rettshavarar.
Reelle rettshavarar er fysiske personar som i siste instans eig eller kontrollerer ei verksemd. Ei verksemd kan ha ein, fleire eller ingen reelle rettshavarar.
Plikta til å registrere opplysningane om dei reelle rettshavarane sine tredde i kraft 1. oktober 2024. Fristen for å registrere dette er 31. juli 2025.
Både lov om register over reelle rettshavarar og kvitvaskingslova bruker omgrepet reelle rettshavarar, men har litt ulike kriterium for kva som er ein reell rettshavar.
Er verksemda registreringspliktig?
Sjekk om verksemda må registrere reelle rettshavarar. Svaret du får gir berre informasjon om plikta til å registrere – ikkje om det allereie er registrert opplysningar.
Register over reelle rettshavarar er oppretta som eit tiltak for å motverke kvitvasking, terrorfinansiering og økonomisk kriminalitet. Formålet med registeret er å gi oversikt over kven som eigentleg kontrollerer verksemder.
Ofte stilte spørsmål
1. august trer regelen om tvangsmulkt (dagbøter) i kraft. Det betyr at vi kan ilegge dagbøter til dei registreringspliktige verksemdene som ikkje har registrert opplysningar om reelle rettshavarar. Verksemda vil få eit varsel i Altinn før dette skjer.
Nei, vi har ikkje moglegheit til å gi ei utsetting på fristen.
Ja, det må de. Uavhengig om det er drift eller ikkje i verksemda, må alle registreringspliktige verksemder sende inn skjemaet.
Det er ikkje nødvendig å sende inn skjemaet dersom de har sendt inn Samordna registermelding om oppløysing innan 31.07.25 for å unngå mogleg tvangsmulkt.
Endeleg sletting må vere fullført i Einingsregisteret/Føretaksregisteret innan 31.12.25.
For NUF, partsreiarlag og foreining er det nok å sende inn Samordna registermelding om sletting til Einingsregisteret/Føretaksregisteret innan 31.07.25 for å unngå mogleg tvangsmulkt.
Nei, skjemaet for reelle rettshavarar finst berre digitalt på altinn.no. Det finst flere måtar å få sendt inn skjemaet:
- Rekneskapsførar og revisor kan sende inn skjemaet på vegner av dykk.
- Nokre fagsystem har laga løysing for å sende inn skjemaet. Dersom de bruker fagsystem, kan de høyre om det er mogleg å sende inn gjennom dei.
Alle som er registrert med ei rolle i Einingsregisteret, kan skaffe seg elektronisk ID. For å sende inn skjemaet, treng du minimum sikkerheitsnivå 3 på innlogginga, som tilsvarar MinID. Slik skaffar du deg elektronisk ID (digdir.no).
Leiinga, rekneskapsførar og revisor kan sjekke dette i innboksen til verksemda i Altinn.
- Verksemder som har registrert opplysningar om reelle rettshavarar, får eit vedtaksbrev i innboksen i Altinn. Saman med vedtaksbrevet ligg det eit vedlegg med registrerte opplysningar – registerutskrift.
- I arkivet til verksemda i Altinn skal du også finne Arkivert skjema: Registrering av reelle rettshavarar, når verksemda har sendt inn skjemaet
Dersom du ikkje finn nokon av delane, har antakeleg ikkje verksemda sendt inn opplysningane. Vi kan ikkje sjekke det for dykk, sidan opplysningane er unntatt offentlegheit.
Ja, det sjekkar du på Mi side.
De må vurdere om det er nokon som utøver aksjonærrettane som gjer at dei blir reell rettshavar.
Dersom det er det, kan dei registrerast som reelle rettshavarar, og så kan de oppdatere eventuelle endringar seinare.
Dersom det ikkje er nokon som har ei slik rett, kan de
- registrere at verksemda ikkje har reelle rettshavar, dersom det var den eine personen som var reell rettshavar
- registrere dei andre reelle rettshavarane utan å melde nokon knytt til dei aktuelle aksjane, dersom det er fleire reelle rettshavarar
og så kan de oppdatere eventuelle endringar seinare.
Vi kan ikkje seie når kvar verksemd får varsel, men verksemda får eit varsel i Altinn med ein frist på tre veker til å sende inn opplysningane sine, før dagbøtene startar.