Begrenset tilgang til Enhetsregisteret

Sist oppdatert: 13. juli 2018 .

Vi tilbyr en begrenset maskinell tilgang til Enhetsregisteret for private aktører.

Når du benytter denne tjenesten, kan du velge mellom:

  • Basisdata mini –  tjeneste som inneholder organisasjonsnummer, organisasjonsform. navn, forretningsadresse og postadresse.
  • Kontaktdata – tjeneste som inneholder telefonnummer, telefaksnummer, mobiltelefonnummer, e-postadresse og hjemmesideadresse.
  • Navnesøk – tjeneste som gjør det mulig å finne et organisasjonsnummer ved å søke på navn/foretaksnavn.
  • Særlige opplysninger – tjeneste som inneholder statusinformasjon. Blant annet får du vite om enhetene er registrert i Foretaksregisteret eller Merverdiavgiftsregisteret, eller om enheten er under konkursbehandling.
  • Opplysninger fra tilknyttet register – tjeneste som inneholder informasjon fra tilknyttet register. Informasjon om næringskode, sektorkode, ansvarskapital og antall ansatte er en del av denne tjenesten.
  • Frivillighetsregisteret – tjeneste som inneholder registreringsdato i Frivillighetsregisteret, kategori, kontonummer, sist registrerte vedtekter med registreringsdato, siste årsregnskap med registreringsdato og deltakelse i grasrotandelen.
Priser

Årlig fast pris for løsningen er kr 5 000,- inklusiv oppslag.

Ønsker du tilgang til registerinformasjon fra Enhetsregisteret med web services?  Se under «Hvordan få tilgang» nedenfor.

Innhold i tjenesten og teknisk dokumentasjon

Du må selv utvikle applikasjonene som skal importere data fra Enhetsregisteret. Vi bidrar ikke med teknisk bistand på dette området, men kan gi faglig rådgivning innen bruk av grunndata fra Enhetsregisteret.

Her finner du mer informasjon

Hvordan få tilgang

For å få tilgang til løsningen, må du sende oss en e-post. Der skriver du hvilke tjenester du ønsker tilgang til. Samtidig godkjenner du ovenstående vilkår for bruk av web services-løsningen.

Kontakt oss

For mer informasjon om tjenestene, ta kontakt med oss på e-post.