Språk
Søk
Meny

Søk


Velg språk



Bokmål

Alt innhold er tilgjengelig på bokmål

Nynorsk

Noko av innhaldet er tilgjengeleg på nynorsk

Kontaktpersoner i etatens arbeidsområde

Sist oppdatert: 14. februar 2018 .

Ved å trykke på «Kontaktpersoner» i Etatens arbeidsområde kommer du til administrasjonssiden for kontaktpersoner. Her har du mulighet til å opprette nye kontaktpersoner, endre opplysninger om eksisterende kontaktpersoner eller slette eksisterende kontaktpersoner.

Vær oppmerksom på at kontaktpersoner må være opprettet før du lager nytt skjema/endrer skjema.

I administrasjonssiden kan du opprette nye kontaktpersoner eller endre/slette eksisterende kontaktpersoner. I tillegg kan du velge om du vil ise aktive kontaktpersoner eller vise slettede kontaktpersoner.

 

 

Ny kontaktperson

For å lage ny kontaktperson trykk på «Ny kontaktperson» i Administrasjonsside – kontaktpersoner.

kontaktperson_ny1

Skriv inn informasjon om kontaktpersonen og klikk «Legg til» for å lagre. Alle felt, bortsett fra «Mellomnavn» er påkrevd.

kontaktperson_ny2

Endre kontaktperson

For å endre en kontaktperson klikker du på «pennen» til høyre i skjemaet. Her vil du også se en oversikt over alle skjema den aktuelle kontaktpersonen er knyttet til.

kontaktperson_endre1

Endre kontaktinformasjon og trykk «Legg til» for å lagre.

kontaktperson_endre2_justert

Slette kontaktperson

For å slette en kontaktperson klikker du på «søppelboksen» til høyre i skjemaet. Vær oppmerksom på at kontaktpersonen vil bli slettet umiddelbart og den vil bli satt til inaktiv i tilknyttede skjemaer. Det kommer ikke opp bekreftelsesmelding.

kontaktperson_slette1

For å angre sletting trykk på «Vis slettede kontaktpersoner».

kontaktperson_slette2