Språk
Søk
Meny

Søk


Velg språk



Bokmål

Alt innhold er tilgjengelig på bokmål

Nynorsk

Noko av innhaldet er tilgjengeleg på nynorsk

Helelektronisk saksbehandling i Enhets- og Foretaksregisteret

Sist oppdatert: 14. november 2018 .

Stadig flere av endringene du sender til oss blir registrert maskinelt.

Sender du inn en endring på for eksempel daglig leder eller regnskapsfører, via Samordnet registermelding, blir dette automatisk registrert i Enhets- og Foretaksregisteret.

Du får svar innen en time, og når endringen er registrert mottar du oppdatert registerutskrift og eventuell firmaattest.

Disse endringene blir behandlet helelektronisk:

  • Regnskapsfører
  • Daglig leder
  • Kontaktperson
  • Revisors fratreden
  • Styrefratreden
  • Forretningsadresse
  • Postadresse
  • E-postadresse
  • Hjemmeside
  • Telefon
  • Mobiltelefon
  • Telefaks
  • Ansatte
  • Målform
  • Sletting av enkeltpersonforetak
  • Gjennomføring av fusjon mellom mor/datterselskap
  • Gjennomføring av fusjon mellom selskap eid av samme eier

Hvis du sender inn flere meldinger om gjennomføring av fusjoner på samme dag, vil kun den første gå til maskinell behandling.

Hvis du ikke får svar innen en time

Det finnes noen få områder der vi ikke behandler enkle meldinger helelektronisk, for eksempel når endringsmeldingen inneholder et vedlegg. Det kan også være hvis du har sendt inn en annen melding som ligger til behandling hos oss, eller hvis det er mangler knyttet til saken. Ved melding om gjennomføring av fusjon vil du ikke motta svar innen en time.

Meldinger som kommer inn til oss før klokken 20:00 mandag til torsdag blir behandlet samme dag. Meldinger som kommer inn fredag eller lørdag før klokken 14:00, blir behandlet lørdag. Meldinger som kommer inn lørdag etter klokken 14:00, blir behandlet mandag. Hvis du ikke har fått svar innen disse tidspunktene, har saken gått til manuell behandling hos en saksbehandler.